[Artykuł]CO ZNACZY FOTOGRAFIA DLA DARY KTÓRA JEST ‘SELFIE-MANIAKIEM’?

Zdjęcia są jak wspomnienia. Pozostawiają nam pamiątki z najbliższymi, piękne krajobrazy i cenne wspomnienia. Zdjęcia i artyści mają ze sobą wiele wspólnego. Nagrywanie muzyki to jak nagrywanie wspomnień, a albumy zachowują wspomnienia artystów. Dzielą się tym z bliskimi sobie osobami.

Dla Dary, robienie zdjęć i bycie artystą znaczy to samo. Dary z 2NE1. Fani nazywają ją agentką od promocji 2NE1, a ona sama także się tak nazywa. Dara nazywana jest „selfie-maniakiem” ponieważ ciągle dzieli się swoimi zdjęciami na portalach społecznościowych takich jak np. Twitter.

Czekanie na posiłek w stołówce YG, przygotowywanie się do koncertu, bycie zabawny dla pozostałych członkiń 2NE1, siedzenie na krześle w salonie fryzjerskim, i wiele wiele więcej.

Dlaczego Dara robi zdjęcia? Co znaczy robienie zdjęć dla Dary?

Wybrałam się do siedziby YG aby spotkać Darę. Budynek jest bardzo dobrze znany z programy MBC “Infinite Challenge.” Spotkanie było w porze obiadowej. Szłam tam zastanawiając się czy jedzenie jest naprawdę tak dobre jak mówią różne osoby, ochroniarz mnie zatrzymał, powiedział mi, że muszę spisać powód swej wizyty. Więc wizyta w stołówce została przełożona.

Czekałam na Darę na 3 piętrze w pokoju nagrań. Siedział tam olbrzymi pluszowy miś, który umieszczony został tam przez założyciela YG a mianowicie YANG HYUN SUK’A, który znany jest jako maniak pluszowych misi. Kolejną rzeczą był plastikowy model Mazinger Z, i gigantyczny Gundam. Na zewnątrz stał stół do biliarda, gdzie spotykają się trainee YG. To jest właśnie miejsce Dary i bliskich jej osób.

Dara, weszła do pokoju wraz z „hello”, podała mi napój z przyczepionymi do niego skrzydłami. To rzeczywiście do niej pasuje. Sama Dara wydaje się jakby unosiła się 30 cm nad ziemią z dwoma doczepionymi do niej skrzydełkami.

Kiedy zapytałam ją dlaczego robi zdjęcia, ona odpowiedziała : „Chcę być blisko z fanami od kiedy zadebiutowałam z 2NE1. Więc umieszczam zdjęcia na portalach społecznościowych.”

Brzmi to jak idealna odpowiedź, ale nie odpowiedziała „dlaczego” je robi.

„To przychodzi do mnie bardzo naturalnie, i chcę dzielić się nimi z moimi fanami, ponieważ oni chcą wiedzieć co robimy,” dodała.

Zapytałam się kiedy zaczęła to robić. Czy ona pragnie dzielić się tym z fanami przed i po debiucie?

Powiedziała mi, że to pojawiło się u niej wraz z pojawieniem się takiej funkcji w telefonie. To było przedtem zanim urosła w mgnieniu oka do ragi wielkiej gwiazdy kiedy wystąpiła w ABS-CBN Star Circle Quest po przeprowadzce na Filipiny.

Używa aparatu polaroidowego i telefonu aby robić więcej i więcej zdjęć. Z przyjaciółmi na ulicy, z rodziną w restauracji, te zdjęcia trafiają do jej albumu. Jej zdjęcia przechowywane są w albumach i na płytach. Jej pokój jest wypełniony tymi rzeczami. Często je ogląda i przypomina sobie przeszłość, zastanawiając się co inni robią teraz. Dla Dary, robienie zdjęć jest jak ciągły proces budowania wspomnień.

Dara była piosenkarką i aktorką na Filipinach, stała się popularna po wystąpieniu w programie SBS Global Homestay w 2004 toku i Human Cinema. W 2007 roku wstąpiła do YG Entertainment, i musiała czekać nie wiedząc co stanie się z jej przyszłością aż do maja 2009 roku, kiedy zadebiutowała. Wszystko było niepewne, i nawet zaczęła mieć wątpliwości do do własnych umiejętności.

Zapisywała właśnie takie  chwile na zdjęciach. Pozostawiona sama w sali szkoleniowej, z widokiem przez okno na rzekę Han… i nadal robi zdjęcia, aby nie zapomnieć jak się czuła kiedyś.

Dara, powiedziała, że chce dzielić się tym z fanami. Ale dlaczego, czy to praca Dary?. Powiedziała, ”  Nie byłabym w stanie tego robić jeśli ktoś by zmuszał mnie do tego. Czuję, że robię coś co potrafię. Agencja nadał mi tytuł agenta od promocji, i chciałam dostarczać wiadomości  o naszym nowym albumie i nadchodzącej trasie.”

Spytałam się ponownie, czy to jej praca. Od ich debiutu, Bom jest wokalistką, Minzy tancerką i CL raperką. Ktoś powiedział, że Dara jest tą „ładną” w grupie.

Ona wyjaśniła, „To część która dotyczy mnie najbardziej od czasu debiutu. Byłam szczególnie zaangażowana w to od chwili kiedy miałyśmy swoją 3 rocznicę.”

„Byłam zmartwiona. Inni mają wiele do pokazania na scenie, ale ja nie wiem co ja mam robić. Myślałam, że potrzebuję jakiejś zmiany.”

Dodała, „Nie jestem już tak młoda, więc myślałam także o byciu tą „tajemniczą”. Ale odpowiedź którą znalazłam, to bycie po prostu sobą, robienie tego co najbardziej mi odpowiada. Pokazywanie samej siebie.”

Dara pokazuje dynamiczne występy na scenie. Gra i śpiewa. Robi coś co sprawia, że jest szczęśliwa.  Przenosi swoje dobre wspomnienia do teraźniejszości. Dal Dary, wspomnienia są formą zapisu, i są uchwycone w albumie. I jej zadaniem było podzielenie się tym album z ludźmi których kocha.

„I być może dlatego bardzo płakałam nagrywając „MISSING YOU.”

Dara powiedziała mi, że chce „robić rzeczy wytrwale.” Wielu fanów komentuje, że zdjęcia nie są już na tyle świeże, i niektórzy pytają się dlaczego nie umieszcza ich więcej. Powiedziała,„Nie myślałam o komunikowaniu się z fanami kiedy zaczęłam dodawać zdjęcia na portalach społecznościowych. Ale odnalazłam w tym radość i nadzieję.”  Czuje się wzmocniona kiedy inni patrzą na jej zdjęcia.

„Czy powinnam to kontynuować? Do kiedy? Myślę o tym czasami. Ale wiadomości od fanów powodują, że zapominam o tych złych rzeczach, i dodają mi energii.”

Zapytałam czy ludzie którzy robią sobie dużo zdjęć to kochają siebie bardziej. Ona odpowiedziała, „Chcę kochać siebie bardziej.”

Dara sprawdza w kółko zdjęcia zanim cokolwiek doda. Czyta komentarze pod zdjęciami po 100 razy zanim udostępni jakieś nowe. Chce mieć pozytywny wpływ na ludzi których kocha. Chce dzielić się szczęściem i cieszyć się nim.

Dara, podczas przeprowadzania wywiadu, często mówiła, „Ponieważ jestem stara,” „Jak stawałam się starsza.” Jej fizyczny wiek może myć wyższy niż w pozostałych zespołach, ale Dara odpowiedzialna jest w 2NE1 za tą pozytywną i młodą energię. On jest filarem 2NE1, z dwoma skrzydełkami przyczepionymi do niej. Ale ona sama nie myśli o sobie w ten sposób.

To dlatego robi zdjęcia.

„Chcę tańczyć w fantazyjnych spodniach kiedy jestem stara. Nie wiem jeszcze przez jak długo, ale chcę być tym agentem od promocji. Chcę robić zdjęcia i dzielić się nimi z ludźmi. Ponieważ kocham to co robię.”

Ona nie zapomina brać ze sobą aparatu kiedy wyjeżdża za granicę na koncerty. Robi zdjęcia ciągle i ciągle. Robi zdjęcia sobie i znajomym którzy cieszą się życiem. Jakiś czas temu nagrałą filmik ze swoim kotem przepełniony zdjęciami z jego urodzin.

Dara ciągle buduje sobiw wspomnienia. Powiedziała ” Lubię zdjęcia na których jestem niż te które ja robię.” Jest wiele możliwości dla robienia jej zdjęć.

Ona cieszy się byciem gwiazdą, tak samo jak kocha swoje zdjęcia robione przez wielu ludzi, niż te które sama robi.

Jako, że rozmowa dobiegła końca, 2NE1 nie zapominają o jej pracy jako agenta od promocji.

„To sekret, ale album 2NE1 zostanie wydany już niedługo, i zaczniemy naszą świtową trasę , 1 marca. Proszę zaglądajcie na moje konta na portalach społecznociowych.”

Dodała, że fani powinni być zachwyceni tym razem jej specjalnym występem na koncercie. Ona ponownie che grać. Powiedziała mi, że to będzie bardzo duże wyzwanie, jako, że jest bardzo w sobie zamknięta.

Budowanie wspomnień Dary. Nagrywanie i tworzenie albumu będzie kontynuowane, wraz z robieniem zdjęć.

Tłumaczenie : 2NE1 Poland

Skomentuj

